Publications (Journalism)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Publications (Journalism) by Subject "Stellenbosch Media Forum"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemStellenbosch Media Forum 2003(Stellenbosch : University of Stellenbosch, 2003) De Swardt, Salie; Moos, Ainsley; Froneman, Johannes; Wrottesley, Stephen; Shaikh, Mohamed; Pelesa, Mmuso; Sidego, Conrad; Ansell, Gwen; Van Zyl, Lizma; De Beer, A.S.; Mchunu, Sandile; Wiese, Tobie; Rabe, Lizette; Pestana, Cathy; Jordaan, Willem; Joubert, Jan-Jan; Nxasana, Sizwe; Kruger, Anne; Hoffman, Gerjo; Wasserman, Herman; Binge, Herman; Du Plessis, Tim; Booyens, Bun; Malan, Mia; Van der Vyfer, Marita"Die sorgsame inagneming van die geskiedenis is deel van sy verantwoordelikheid. Maar terselfdertyd is vernuwing dwingend deel van sy taak," skryf die kanselier, prof. Elize Botha, in die Universiteit van Stellenbosch se jongste jaarverslag oor die rol van die nuwe rektor in die "Heiligen Hailen" van hierdie besonderse universiteit op hierdie besonderse dorp in hierdie besonderse land -in hierdie besonderse tyd. Die woorde van Prof Elize, wat haar loopbaan as joernalis begin het, en onder andere ook 'n lid van Naspers se moederdireksie is, kan ook op ons departement toegepas word. Ook op die joernalistiek en die media. Die geskiedenis is deel van ons verantwoordelikheid. En dit moet verreken word. Nie verniet nie is ons die "geskiedskrywers op galop" - "history in a hurry". Maar ewe veel is dit die joernalistiek en die media se rol om 'n katalisator te wees vir die dwingende vernuwing op alle terreine in ons gemeenskappe en in ons land. Die Departement Joernalistiek, wat met hierdie jubileumuitgawe 25 jaar van joernalistiek-opleiding aan die US vier, het, soos die media die afgelope 25 jaar, deur sy eie transformasie gegaan. Van mense, tegnologie, kursus-inhoud. Dit was altyd 'n departement aan't morfeer, 'n weerspieeling van die mediabedryf self. Reg van die begin af. Wie van daardie eerste klas in 1978 onthou nie die terugkoms na die winterwegbreek, en die afvaardiging wat die professor in sy eie "Oval Office" gaan spreek het nie? Moet 'n mens ook byvoeg, 'n professor wat vinnig agter teekoppies (en natuurlik, ook die vrug van die omgewing) in 'n Pa Piet getransformeer het. Dit het gegaan oor die Vreeslike Verskrikking, by name Shorthand en Snelskrif. Oulike studente - soos wat die departement nog altyd gehad het - het naamlik in die vakansie 'n groot ontdekking gemaak. Dit staan nie in die boek van die lewe, oftewel die jaarboek, dat die twee S'e deurgekom moet word om die kursus te slaag nie. En: het Sy Eminensie dalk al van bandopnemers gehoor? Die kursus is summier getransformeer na een waar die Piet slegs maar 'n beroep kon doen op ons om tog maar ter wille van die joernalistiek te probeer. Dit was die begin, glo sommige van ons graag, van die tegnologiese revolusie in die media. Een van daardie eerste klas se studente, ons eie "verdwaalde hippie", het immers toe al gedroom van 'n rekenaarprogram waarvoor jy slegs maar die inligting invoer, 'n knoppie druk, en die rekenaar prut voort op die storie. Sonder die pyn en lyding van 'n intro skryf. En herskryf en weer skryf. En dan poleer tot hy blink, en dan die tweede paragraaf, en so voort tot die laaste pynlike paragraaf. But let's take the focus back to the department. It has developed in such a way that it today delivers multi-skilled, multi-media beginner-journalists to the industry in its BPhil programme (the former BHons). In its master's programme it gives practising Journalists an opportunity to "sharpen the sword." And for those who want to take it even further, the DPhil in journalism is in place. At the same time we have literally moved from the old black Olivetti's and "takes" to state of the art computers, complete with digital editing programmes for TV production - shot on digital video cameras. Yet, beyond the practical skills, the department has built a reputation of delivering well-rounded beginners, those with not only exceptional practical skills, but especially with exceptional conceptual skills. Journalists who are able to analyse and contextualise - the most important skills for the profession. This is thanks to the lecturers who over the years contributed to build the department's curriculum. From founder-professor Piet Cillie, to his successor Johannes Grosskopf, to the third head, George Claassen, plus all their co-lecturers. This past 25 years have also seen our media developing from the "most free" oppressed media in the world to a media where freedom of expression as entrenched in our constitution sets an example to the world. The media's role in our so-called "fledgling democracy", however, is more important than ever. And we need to train future Journalists who will have the knowledge, the skills, the passion and the heart to serve our democracy, and to be servants to our people. For the standards set, and the challenges to live up to, I want to thank all who went through the front door of Protea, 26 Crozier Street, over this past 25 years. Thank you for your example. And wishing success and sweet years of learning and discovering to all those who still have to experience Stellenbosch in springtime.
- ItemStellenbosch Media Forum 2009(Department of Journalism, Stellenbosch University, 2009) Harbour, Tarryn; Steele, Samantha; Cilliers, Mia; Myburgh, Pieter-Louis; Cloete, Salette; Nel, Jody; Dippenaar, Thinus; Haasbroek, François; Davis, Tracey-Lee; Stehle, Rudolf; Daneel, Roeline; Maré, Annelie; Ncala, Nokuthula; Hendricks, Colin; Janse van Rensburg, Alet; Louw, Martinette; Viviers, Gerda-Marié; Molothlwo, Olebogeng; Du Plessis, Charl; De Vries, Blanché; Van Schie, Kristen; University of Stellenbosch. Faculty of Arts and Social Sciences. Dept. of Journalism.Like those little green booklets that contain the most basic details about people's lives, the media also document and capture the building blocks of the abstract structure we call identity. But while an ID book is a terse, practically static collection of bits of personal information, identity itself is complex, layered and fluid. This edition of SMF explores the relationship between identity construction and the media. Among others, the media's portrayals of Afrikaners, rural communities and gay women are examined. These articles strive to give insight into different media's projections of groups and individuals to their audiences. Reflecting on the media's effect on identity is like casting a stone on the smooth surface of a sheltered pond. The splash, or point of impact, represents the core idea: identity and the media. Then the rippleeffect ensues, causing an ever-expanding circle of related concepts to form around the central notion. Representation, stereotyping, over-simplification, image... These are but a few of the phenomena present in feeding people's notions on identity. The media, from fictional entertainment on one end of the spectrum to factdriven news on the other, have a profound influence on the manner in which people experience the world. Throw in a multitude of agendas, political affiliations and ideological motives, and it becomes clear that constructing identity through the media is never a totally innocent or objective endeavour. Die metaforiese poel is egter meer soos 'n sement plaasdam. Die golfies bereik naderhand die sementrand, slaan daarteen vas en begin weer na binne beweeg. Op dieselfde manier is die media ook nie 'n eenrigtingstroom wat slegs idees oor identiteit projekteer nie. Die omgewing waarin media-instellings gesetel is, het ook 'n wesenlike invloed op die wyse waarop hulle hulself oriënteer. Hierdie wisselwerking kom neer op die volgende: Mense koop 'n bepaalde mediaproduk, soos 'n koerant, omdat dit die gebeure en mense in hul lewens op 'n manier skets wat vir hulle toeganklik en aanvaarbaar is. Op sy beurt spits die koerant hom toe op die tipe lesers wat die produk ondersteun. Hierdie lesers skep deur 'n reeks interaksies en invloede hul eie standaarde van toeganklikheid en aanvaarbaarheid. Neem die redaksie nie hierdie gegewens in ag nie, vervreem hy homself van sy mark. Soos mens kan sien in die artikels oor Caster Semenya, Hamas en vroulike moordenaars, om 'n paar te noem, word etikette aan mense en groepe geheg. Die media speel klaarblyklik 'n groot rol in die oordra van sulke etikette. Terselfdertyd word Die Burger, die Son en e-tv soms gerespekteer, en soms geminag, afhangende deur wie se oë elkeen beskou word. En ook hulle moet hul identiteit soms aanpas om te bly inpas in 'n veranderende mediawêreld. 'n Sirkel het immers geen beginpunt of einde nie. Deur 'n bepaalde identiteit aan mense en gebeure te heg, skep die verskeidenheid media wat verantwoordelik is vir die oordra van inligting, ook 'n identiteit vir hulself. Hierdie uitgawe van SMF se identiteit is geheg aan besprekings oor identiteitskepping in beide rigtings. Enjoy!