Browsing by Author "Jordaan, Doret"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemDie uitbeelding van Afrika-woestyne in Afrikaanse, Engelse, Duitse en Franse fiksie(Stellenbosch : Stellenbosch University, 2017-03) Jordaan, Doret; Du Toit, Catherine; Stellenbosch University. Faculty of Arts and Social Sciences. Dept. of Modern Foreign LanguagesAFRIKAANSE OPSOMMING : Die menslike verbeelding reduseer die aarde se verskeidenheid woestynlandskappe dikwels tot enkele, herhalende beelde wat een groot generiese woestyn vorm. Een doel van hierdie studie is om vas te stel hoe literêre uitbeeldings van woestynomgewings verband hou met die fisiese woestyne van Afrika – in die besonder wat fiksie geskryf in Afrikaans, Engels, Duits en Frans betref. Daarom word die uitbeelding van die Namib, Kalahari en Sahara bespreek binne die raamwerk van die ekokritiek, geokritiek en vergelykende letterkunde. Hierdie studie het verder ten doel om die gapings aan te spreek tussen die groot hoeveelheid literêre navorsing oor woestyne soos die Sahara aan die een kant en die Namib en die Kalahari aan die ander kant. Ook word gepoog om ʼn bydrae te maak wat die beperktheid van veeltalige navorsing binne die ekokritiek en geokritiek aanspreek – veral Afrikaans. ʼn Wye verskeidenheid tekste is by die ondersoek betrek. Benewens outobiografiese werke soos reisbeskrywings, behels die nie-fiksie ook werke uit die aardwetenskappe. Die fiksie behels romans, en tot ʼn mindere mate kortverhale, waarin die woestyn optree as woonplek, vestigingsplek en besoekplek. Die woestynuitbeeldings in die romans Anderkant die Stilte (2002) deur André P. Brink, Désert deur J.M.G. Le Clézio (1980), Der einzige Ort (2004) deur Thomas Stangl en The Sheltering Sky (1990 [1949]) deur Paul Bowles, word meer uitvoerig bespreek. Die groot verskeidenheid woestynbeelde, kan aan die hand van ʼn paar aspekte beskryf word, met die oog op die lees van die woestyn. Die woestynbeeld is eintlik ʼn opstapeling van uitbeeldings. Hierdie weergawes van die woestyn is beperk wat sintuiglike waarneming betref en is oorwegend visueel. Wanneer die woestynbeelde as ʼn versameling betrag word, blyk dit ʼn reeks paradokse wees. Hierdie kontrasterende beelde maak egter sin, indien die woestyn vanuit ʼn ekokritiese invalshoek bestudeer word. Wat Afrika se woestyne betref, kan duidelik onderskei word tussen uitbeeldings van die Sahara en uitbeeldings van die woestyne in Suidelike Afrika: die ekosisteme van die Namib en die Kalahari word met groter spesifiekheid uitgebeeld as dié van die Sahara. Die literêre woestynervaring kan dus verryk word deur die besonderse uitbeeldings van die Namib en die Kalahari saam met uitbeeldings van die Sahara te lees.
- ItemZur Darstellung der weißen Frau als Hauptfigur in ausgewählten Unterhaltungsromanen der Gegenwart mit Afrikabezug(Stellenbosch : University of Stellenbosch, 2009-03) Jordaan, Doret; Von Maltan, C. H.; University of Stellenbosch. Faculty of Arts and Social Sciences. Dept. of Modern Foreign Languages.The noticeable popularity of contemporary German novels set in Africa, as well as the many similarities between these novels, provided the cause for this investigation. Especially the large number of autobiographies, biographies, novels, television productions and films featuring a white female protagonist raised some questions regarding the cause of the popularity of this character. The aim of this thesis is to try and answer some of these questions based on a close analysis of two particular female characters in two contemporary German novels set in Africa. A short overview of the research done on popular fiction, colonial German literature and the history of the white woman in Africa in literature will be given. Theoretical points of departure involve a discussion of the aims and effects of popular fiction in general, as well as a look at how German colonial Fantasies, as found in colonial Literature, are being propagated by contemporary Literature set in Africa, specifically with regard to the representation of the white female Protagonist. Further theoretical background will be provided by a brief appraisal of Gender Studies and Postcolonial Studies. Furthermore, a considerable part of the research for this thesis involved the reading of several contemporary popular German novels. Ein Land, das Himmel heißt (2002) by Stefanie Gercke and Die weiße Jägerin (2005) by Rolf Ackermann were selected as prime examples for closer analysis. In this thesis the two female protagonists of the selected novels, Jill Court and Margarete Trappe, will be analysed in order to identify and interpret a pattern followed in the representation of the white female protagonist in Africa in general. A central aspect of the depiction of this protagonist is her ability to cross boundaries between stereotypical representations of both masculinity and femininity. Therefore, she is a versatile character, allowing a large number of readers to identify with her. However, her capacity to cross such boundaries is limited to a certain extent and she never oversteps the boundaries far enough in order to surpass her lover when it comes to strength, knowledge, and maturity. The conclusion of this study is that both the versatility and the limitations of this protagonist explain her immense popularity as a new literary stereotype.