Browsing by Author "Beukes, Vernita"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemDie evaluering van 'n nuutgeskepte luisterprogram vir postbeginner studente(Stellenbosch : University of Stellenbosch, 2007-12) Beukes, Vernita; Du Toit, Renate; University of Stellenbosch. Faculty of Arts and Social Sciences. Dept. of Afrikaans and Dutch.This study contributes to the growing field of CALL. The Authorware programme focus on postbeginner students’ listening skills in an attempt to increase the number of students that complete their studies at Stellenbosch University. The study investigates different types of listening, which forms the backbone for the accompanying programme.
- ItemDie gradering en ordening van drie teikentake binne 'n taakgebaseerde leer-en-onderrig-program vir nieAfrikaanssprekende internasionale universiteitstudente(LitNet, 2019) Beukes, Vernita; Adendorff, ElbieDie artikel spruit uit navorsing wat deur die eerste skrywer onderneem is vir die ontwerp van ’n taakgebaseerde program vir internasionale studente wat aan Universiteit Stellenbosch studeer (Beukes 2017). Die doel van die artikel is om aan te dui hoe drie1 teikentake2 binne ’n taakgebaseerde leer-en–onderrig-program gegradeer en georden kan word ten einde optimale taalverwerwing3 binne sillabusontwerp te illustreer. Die studie word deur die volgende navorsingsvraag gelei: Watter faktore moet in ag geneem word wanneer take vir ’n taakgebaseerde program gegradeer en georden word? Onder meer Robinson (2001; 2005; 2009; 2010; 2011) se kognisiehipotese en kriteria vir die gradering en ordening van take; Pica, Kanagy en Falodun (1993) se taaktipologie soos verwerk deur Gleason en Slater (2016); Van Avermaet en Gysen (2006) se taalgebruiksituasies; asook Foster, Tonkyn en Wigglesworth (2000) se Analise van Spraak- (AS-) eenhede vorm deel van die teoretiese raamwerk van hierdie studie. Die deelnemers was die internasionale studente wat die kursus BeginnerAfrikaans Vlak I by die Universiteit Stellenbosch bygewoon het. Die kursus is deur die Taalsentrum se personeel wat in taalverwerwing spesialiseer, ontwikkel en verfyn, en word aangebied aan enige internasionale student wat aan die Universiteit Stellenbosch studeer en geen voorafkennis van Afrikaans het nie. Die metodiek wat gevolg is, spruit uit die studente se voorstelle in ’n vraelys wat as deel van ’n behoefte-ontleding aan hulle gegee is. Na aanleiding van die teoretiese raamwerk word aangetoon hoe teikentake effektief gegradeer en georden kan word deur die toepassing van die navorsers se aanbevelings. In die bevindinge toon ons aan hoe die teoretiese raamwerk toegepas word op die drie teikentake wat as voorbeeld in die artikel gebruik word.
- ItemDie ontwerp van ʼn Afrikaanse taakgebaseerde rekenaaronderrigprogram vir internasionale studente aan die Universiteit Stellenbosch(Stellenbosch University, Department of Linguistics, 2014) Beukes, Vernita; Adendorff, ElbieDie navorsing waaroor in hierdie artikel verslag gelewer word, is spesifiek gerig op nie-Afrikaanssprekende internasionale studente aan die Universiteit Stellenbosch (US). Die doel van die breë navorsing wat onderneem word en waarvan in dié artikel slegs gedeeltelik verslag gelewer word, is om die moontlike ontwerp van ʼn taakgebaseerde rekenaarprogram vir die kursus Beginner Afrikaans Vlak 1 te illustreer. Die navorsing val binne twee breë vakgebiede, waarvan die eerste een die taakgebaseerde benadering tot leer en onderrig is en die tweede een rekenaargesteunde taalonderrig (RGTO). Taakgebaseerde leer en onderrig is ʼn onderrigbenadering waar die fokus van die studente op die bereiking van ʼn doelwit geplaas word. Volgens Duran en Ramaut (2006) en Van Avermaet en Gysen (2006) is die vertrekpunt van enige taakgebaseerde benadering ’n behoefte-analise. Vir hierdie studie het die studente ʼn vraelys voltooi. As deel van die behoefte-analise gebruik die studente, saam met die vraelys, die Europese Referensiekader (ERK) (2001) om hulle taalvaardighede te assesseer. Die studente verskaf ook inligting oor onderwerpe wat hulle graag in die klas behandel wil hê. Nadat die taakgebaseerde benadering bespreek is, word daar op Mayer (2009, 2011) se kognitiewe teorie van multimedia-leer gefokus. Dit dien as vertrekpunt vir die tweede vakgebied, naamlik rekenaargesteunde taalonderrig (RGTO) wat verder in hierdie artikel bespreek word. Hierdie teorie verskaf die agtergrond vir enige aktiwiteit wat op die rekenaar ontwerp word. Nadat die kognitiewe teorie van multimedia-leer bespreek is, word daar op vier multimedia-instruksiebeginsels, deur Mayer (2009, 2011) ontwikkel, gefokus, naamlik die oortolligheidseffek, die samehangeffek, die ruimtelike-aangrensingseffek en die verpersoonlikingseffek. Hierdie beginsels word kortliks bespreek, voordat ʼn verbinding tussen die twee vakgebiede gemaak word deur die bevindinge wat sover van studente verkry is, te gebruik en dan prakties te toon hoe een van die instruksiebeginsels moontlik aan die studente voorgestel kan word in die rekenaarprogam.
- Item'n Taakgebaseerde rekenaargesteunde leer- en onderrigprogram vir sosiale Afrikaans vir nie-Afrikaanssprekende internasionale studente aan die Universiteit Stellenbosch(Stellenbosch : Stellenbosch University, 2017-03) Beukes, Vernita; Adendorff, E. M.; Stellenbosch University. Faculty of Arts and Social Sciences. Dept of Afrikaans and Dutch.ENGLISH ABSTRACT: The role of technology, specifically the computer, in the learning and teaching of languages cannot be underestimated in today’s modern society. It has become a growing field of research in language acquisition and specifically in Afrikaans language acquisition. My work as a member of staff of the Language Centre at Stellenbosch University is to offer Afrikaans language acquisition courses to international students. These students all have access to a personal laptop, as well as to the computer user areas that are spread across campus. In a needs analysis, as well as in the formal course evaluation that was done with the students at the end of each term, the students who were enrolled for the language acquisition course, Beginner Afrikaans vlak 1 (Beginner Afrikaans level 1), expressed the desire for a computer module to be developed as supplementary to the abovementioned course. The research undertaken for this dissertation discusses the development of the proposed computer program that could serve as supplementary to the course followed by the students. The central focus of the dissertation was to study theories on the acquisition of a second language and on computer assisted language learning, and then to put a practical proposal on the table for the proposed computer program. The study attempted to bring together two fields of research and therefore it comprised the study of two theories, namely, and firstly, the theory of task-based learning and teaching, with a specific focus on aspects related to the grading and sequencing of tasks as described by, among others, Robinson (2001, 2009, 2010) and Foster, Tonkyn and Wiggelsworth (2000). This was then used to arrange and sequence the eight target tasks that were created into a task-based syllabus. The second theory is the cognitive theory of multimedia learning. This theory, which focuses on cognitive processes during multimedia presentations, provides guidelines for the design of a computer program. Both the theories contain cognitive properties for the development of second-language acquisition as well as the presentation of computer material, which will be discussed further in detail in this dissertation. As an outcome of the cognitive theory of multimedia learning, Mayer (2001, 2009, 2010) developed twelve design principles. The main focus of these twelve design principles is a reduction in non-essential processing, the management of essential processing and the encouragement and maintenance of general processing. These twelve design principles are furthermore regarded by Mayer (2001) as a practical outcome of the cognitive theory of multimedia learning, and can serve as guidelines for the design of any computer material. This dissertation focuses on four of these design principles and indicates how these specific design principles can be combined with the task-based approach in the proposed computer program that then can be used to supplement the Beginner Afrikaans vlak 1 (Beginner Afrikaans level 1) course.